Αριθ.Πρωτ.: 31
Αθήνα, 05/12/2012
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Θέμα: Νέα αποζημίωση 20,6 εκ. ευρώ για τον ¶ξονα Ε65, αμέσως μετά την αφαίρεση μακροχρόνιων αρμοδιοτήτων από την ΄΄Εγνατία Οδός Α.Ε.΄΄
Καμία αμφισβήτηση για τους σκοπούς που αφαιρέθηκαν από την ΄΄Εγνατία Οδός ΑΕ΄΄ η εποπτεία των δύο οδικών έργων παραχώρησης Μαλιακός - Κλειδί και Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε-65, δεν μας επιτρέπει η αλληλουχία των γεγονότων τις τελευταίες 20 ημέρες. Η πολύ βιαστική καταβολή αποζημίωσης στον παραχωρησιούχο θα μπορούσε να προχωρήσει μόνο αν το Υπουργείο Ανάπτυξης & Υποδομών ΄΄ξεμπέρδευε΄΄ με την ΄΄ Εγνατία Οδός ΑΕ΄΄.
Στις 20 Νοεμβρίου δημοσιεύεται σε ΦΕΚ η απόφαση αφαίρεσης εποπτείας και αρμοδιοτήτων από την ΄΄ΕΟΑΕ΄΄. Την ίδια μέρα (!!!!!) ο ανεξάρτητος μηχανικός τοποθετείται επί των αξιώσεων του εργολάβου, οι οποίες εγκρίνονται από το Υπουργείο στις 22/11!!!.
Αυτό θα πει ταχύτητα. Όσο εσπευσμένα μειώνονται οι μισθοί και τα δικαιώματα των εργαζομένων, άλλο τόσο εσπευσμένα αναδιανέμεται ο πλούτος στους έχοντες και κατέχοντες.
Ταυτιζόμαστε με τη θέση του Συλλόγου εργαζομένων στην ΄΄ΕΟΑΕ΄΄. Σύμφωνα με την οποία:
΄΄Α) Η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε, έχει αποδείξει και στην εποπτεία και διαχείριση των παραπάνω έργων παραχώρησης, ότι μπορεί να προασπίζεται το δημόσιο συμφέρον με τον καλύτερο τρόπο. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν, τόσο η επιβολή ποινικής ρήτρας ύψους 45.000.000 ευρώ στον Παραχωρησιούχο του Μαλιακός-Κλειδί για αθέτηση συμβατικής προθεσμίας, όσο και η αντιμετώπιση της καταγγελίας για θέματα προστασίας του περιβάλλοντος εις βάρος του έργου Παραχώρησης Ε-65, η οποία και θεωρήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότυπο απάντησης για παρόμοιες καταγγελίες.
Β) Δεν είναι δυνατόν, οποιαδήποτε ειδική Υπηρεσία του Υπουργείου, όσο καλή και αποτελεσματική και να είναι, να προλάβει να ενημερωθεί για πεπραγμένα πέντε ετών και να μπορέσει έγκαιρα και αξιόπιστα να υποστηρίξει την διαδικασία της διαπραγμάτευσης που βρίσκεται σε τελικό στάδιο. Χωρίς την τεχνική και συμβατική υποστήριξη της
ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε και κάτω από την ασφυκτική χρονική πίεση της άμεσης επανεκκίνησης των έργων, πώς θα μπορέσουν οι καθ΄όλα ικανοί και έντιμοι συνάδελφοι της Υπηρεσίας του Υπουργείου, να προλάβουν να αξιολογήσουν και να αντιταχθούν εμπεριστατωμένα στα τυχόν παράλογα οικονομικά αιτήματα των παραχωρησιούχων, που αυθαίρετα έχουν διακόψει τις εργασίες κατασκευής παραβιάζοντας τις συμβάσεις τους ενώ συνεχίζουν να εισπράττουν τσουχτερά διόδια;΄΄
Καλούμε το Υπουργείο Υποδομών και την Ελληνική Κυβέρνηση, να αναθεωρήσει την βεβιασμένη αυτή απόφαση, καθώς εκτός όλων των άλλων, αποδυναμώνει ακόμη περισσότερο τη μοναδική μεγάλη τεχνική εταιρεία διαχείρισης τεχνικών έργων της Βόρειας Ελλάδας και της στερεί την προοπτική στα έργα κατασκευής και συντήρησης των μεγάλων οδικών αξόνων της χώρας. Επίσης, στερεί και το Δημόσιο από έναν ικανό τεχνικό σύμβουλο που μπορεί να το συνδράμει, όπως με συνέπεια έπραττε όλα αυτά τα χρόνια, στην σωστή εποπτεία και διαχείριση των έργων με παραχώρηση.
Αυτή η εξέλιξη συνδυάζεται και με τη δρομολογούμενη παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αξόνων, που ολοκληρώνει την άνευ όρων εκχώρηση σε ιδιωτικά συμφέροντα, του συνόλου των οδικών αξόνων της χώρας, με τραγικές συνέπειες για την απασχόληση του κλάδου, την ποιότητα των έργων, το κόστος των μεταφορών και την επιβάρυνση των χρηστών οδηγών.
Για την Ο.Σ.Ε.Τ.Ε.Ε. |