1. Στις 14 Φεβρουαρίου λήγουν 52 κλαδικές συμβάσεις
Ψαλίδι στις αποδοχές περισσότερων από 600.000 υπαλλήλων φέρνει η λήξη 42 κλαδικών συμβάσεων εργασίας την ερχόμενη Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου. Αντιμέτωποι με μειώσεις 30% κατά μέσο όρο και ενώπιον του ζητήματος της υπογραφής ατομικών συμβάσεων θα βρεθούν εργαζόμενοι σε σημαντικούς κλάδους -μεταξύ των οποίων τράπεζες, βιομηχανίες και ναυτιλιακές επιχειρήσεις- εφόσον δεν υπάρξουν νέες κλαδικές συμβάσεις έως τις 14 Μαΐου, οπότε λήγει η μετενέργεια των συμβάσεων.
Σύμφωνα με Τα Νέα, ενδεικτικό είναι ότι ήδη η λήξη των συμβάσεων εργασίας σε άλλους κλάδους έχει οδηγήσει το τελευταίο έτος τουλάχιστον 1.200.000 εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα στην υπογραφή ατομικών συμβάσεων.
Το 60% δηλαδή του δυναμικού στον ιδιωτικό τομέα έχει υποστεί δυσμενή αλλαγή στους όρους εργασίας του, είτε μέσω ατομικών συμβάσεων είτε μέσω άλλων μορφών ευέλικτης απασχόλησης όπως η εκ περιτροπής εργασία. Σύμφωνα μάλιστα με εκτιμήσεις, μέχρι το τέλος του 2013 περίπου το 80% θα έχει οδηγηθεί στην υπογραφή ατομικών ή επιχειρησιακών συμβάσεων.
Μετά την πάροδο των τριών μηνών της μετενέργειας, διατηρούνται μόνο οι όροι που αφορούν τον βασικό μισθό και τα επιδόματα ωρίμασης, τέκνων, σπουδών και επικίνδυνης εργασίας.
Στην πράξη αυτό σημαίνει πως πέρα από τον επαναπροσδιορισμό των μισθών μέσω ατομικών συμβάσεων, οι εργαζόμενοι σε κλάδους στους οποίους λήγουν οι συλλογικές συμβάσεις θα χάσουν και τα πάσης φύσεως επιδόματα τα οποία εισέπρατταν.
Σημειώνεται ότι στο τέλος Μαρτίου λήγει επίσης η Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση
Εργασίας (ΕΓΣΣΕ), κάτι που οδηγείαυτόματα περίπου 350.000 ανειδίκευτους εργάτες στην έσχατη λύσητων ατομικών συμβάσεων.
Από την 1η Απριλίου ο κατώτατος μισθός θα καθορίζεται με Πράξη ΥπουργικούΣυμβουλίου, αφού έχει προηγηθεί κοινωνικός διάλογος και έχουν υπολογιστεί μία σειρά παράγοντες (όπως η πορεία της οικονομίας, η εξέλιξη της ανεργίας κ.ά.).
Υπενθυμίζεται πως πέρσι ο κατώτερος μισθός μειώθηκε κατά 22% (για τους νέους κάτω των 25 ετών η μείωση έφτασε στο 32%) με αποτέλεσμα να διαμορφωθεί στα 586 ευρώ.
Οι τριετίες σε αυτήν τη φάση διασώζονται αλλά παραμένουν παγωμένες μέχρι να πέσει η ανεργία κάτω από το 10%.
(Πηγή in.gr)
2. Στο κενό η προσπάθεια του υπ. Εργασίας να περιορίσει το δικαίωμα στην απεργία
Η πρωτοβουλία του υπ. Εργασίας Γιάννη Βρούτση να προχωρήσει η κυβέρνηση σε αλλαγή του συνδικαλιστικού νόμου έως το τέλος του 2013 προκαλεί κλυδωνισμούς στην συγκυβέρνηση με το ΠΑΣΟΚ και τη ΔΗΜΑΡ να δηλώνουν ανοικτά ότι δεν πρόκειται να την υποστηρίξουν ρίχνοντας τα βέλη τους κατά του υπουργού.
«Καμία συνεννόηση δεν έχει γίνει για αλλαγή του Ν1264/82 και η συζήτηση αυτή δεν μας βρίσκει σύμφωνους» τονίζει η Ιπποκράτους, σε ανακοίνωση που εξέδωσε για το ζήτημα. Η Εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ, Φώφη Γεννηματά, τόνισε ότι «ο κ. Βρούτσης όπως και άλλοι υπουργοί, στελέχη της Ν.Δ., θα πρέπει να καταλάβουν ότι δεν προωθούν το πρόγραμμα του κόμματός τους, αλλά το πρόγραμμα της κυβέρνησης συνεργασίας». Η κ. Γεννηματά προσθέτει, μάλιστα, ότι «ιδιαίτερα σήμερα, μια τέτοια ενέργεια μπορεί να ερμηνευθεί ως τιμωρητικού χαρακτήρα κίνηση απέναντι στις διεκδικήσεις των εργαζομένων και να οδηγήσει σε όξυνση την ώρα που η χώρα χρειάζεται συνεννόηση και κοινή προσπάθεια». «Οι σχεδιασμοί για νομοθετικές παρεμβάσεις δεν προσφέρουν, πρέπει να εγκαταλειφθούν», τονίζει χαρακτηριστικά.
Η πρώτη αντίδραση στα σχέδια του υπουργού Εργασίας ήρθε από τη Δημοκρατική Αριστερά με τον Δημήτρη Χατζησωκράτη να είναι ιδιαίτερα αυστηρός με τον Γιάννη Βρούτση και να προϊδεάζει ότι η ΔΗΜΑΡ δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να συναινέσει σε μια τέτοια εξέλιξη. «Από ποια προγραμματική συμφωνία, από ποιες προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης αντλεί το δικαίωμα ο Υπουργός Εργασίας για να ανοίξει συζήτηση για τροποποίηση του συνδικαλιστικού νόμου1264/82 για αλλαγές στον τρόπο λήψης απόφασης για απεργία (το περίφημο άρθρο 4 του Γ. Αρσένη), για επαναφορά της ανταπεργίας (λοκ αουτ) και για καθορισμό της οργάνωσης και δομής των συνδικαλιστικών οργανώσεων;», δηλώνει χαρακτηριστικά ο Δημήτρης Χατζησωκράτης.
Στο κενό
Η κυβέρνηση με την πρωτοβουλία του υπουργού Εργασίας εμφανίζεται εκ των πραγμάτων να θέλει να περιορίσει το δικαίωμα της απεργίας σε μια εποχή που χρησιποίησε σε δύο περιπτώσεις την πολιτική επιστράτευση για την αντιμετώπιση των κινητοποιήσεων, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν προβλήματα με τον τρόπο λήψης των αποφάσεων γα την κήρυξη απεργιών ή την αναντιστοιχία συνδικαλιστικών ηγεσιών με τον κλάδο τους.
Ωστόσο είναι φανερό ότι με την αντίδραση ΔΗΜΑΡ και ΠΑΣΟΚ η κυβέρνηση δεν θα μπορέσει να προχωρήσει σε μια τέτοια πρωτοβουλία τουλάχιστον άμεσα, καθώς είναι βέβαιον ότι το Μέγαρο Μαξίμου θα επανέλθει επί του θέματος σε πιο πρόσφορο χρονικό διάστημα.
Αντιπολίτευση
Σκλήρη κριτική στην κυβέρνηση άσκησε για το θέμα ο ΣΥΡΙΖΑ. Σε δήλωσή του ο βουλευτής του κόμματος, Δημήτρης Στρατούλης έκανε λόγο για «αυταρχικό κατήφορό της κυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ που δεν έχει τέλος», προσθέτοντας ότι «βάζει σε διακινδύνευση πλέον και την ίδια τη δημοκρατία στη χώρα μας». Παράλληλα, αναφερόμενος στις αντιρρήσεις της Δημοκρατικής Αριστεράς για το θέμα, σημείωσε ότι «η φραστική διαφωνία της ΔΗΜΑΡ είναι “για τα μάτια του κόσμου”, εφόσον εξακολουθεί να στηρίζει αυτή την κυβέρνηση».
Στα σχέδια της κυβέρνησης αναφέρθηκε και ο πρόεδρος των Ανεξάρτητων Ελλήνων Πάνος Καμμένος, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, που έδωσε στο περιθώριο του προσυνεδρίου του κόμματος στη Θεσσαλονίκη. «Σήμερα άλλο πρωτοσέλιδο αναφέρει “απεργίες τέλος επιστροφή του λοκ άουτ”. Απαγόρευσαν να βγάλουμε τις εικόνες της αλήθειας για το τι συμβαίνει στην πατρίδα μας, απαγορεύουν την απεργία, επιστρατεύουν τους Έλληνες ναυτικούς, γιατί; Γιατί αντέδρασαν στο νομοσχέδιο που καταργεί τα καράβια στα νησιά, δηλαδή τη δεκάμηνη δρομολόγηση. Γιατί τα νησιά θα πρέπει να πουληθούν και έρχονται να μας πουν σήμερα ότι ξέρετε δεν θα τα ξεπουλήσουμε όλα, θα δίνει άδεια και ο υπουργός Εθνικής Άμυνας», τόνισε ο κ. Καμμένος.
(Πηγή protothema.gr)
3. Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στα διόδια Λεπτοκαρυάς
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στα παράπλευρα διόδια Λεπτοκαρυάς πραγματοποίησαν, σήμερα το μεσημέρι, πολίτες της Πιερίας, σηκώνοντας από τις 13.00 και για μία και πλέον ώρα τις μπάρες κι αφήνοντας τα αυτοκίνητα να περάσουν ελεύθερα, χωρίς να πληρώσουν.
Με την κινητοποίηση αυτή, σύμφωνα με το μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής της Παμπιερικής Επιτροπής Αγώνα Αντώνη Μάντζιο, οι πολίτες της Πιερίας αντιδρούν στην επιβολή συνεχώς νέων σταθμών διοδίων στα όρια του νομού.
Αύριο, Δευτέρα, στις 15:30, διοργανώνεται ανάλογη κινητοποίηση στα διόδια του Αιγινίου, για την άμεση αναστολή λειτουργίας τους- και στόχο την κατάργησή τους -ενώ για την Τετάρτη, στις 13:00, έχει προγραμματιστεί παμπιερικό συλλαλητήριο στην κεντρική πλατεία Ελευθερίας της Κατερίνης.
(Πηγή kathimerini.gr)
4. Η ανάπλαση του Φαληρικού Ορμου ξεκινάει
Ενα βήμα πριν από τη θέσπιση του νομικού πλαισίου που θα ανοίξει τον δρόμο για τον διαγωνισμό βρίσκεται η υπόθεση της ανάπλασης του Φαληρικού Ορμου. Πρόκειται για την πρώτη ουσιαστική κίνηση για το πολυπόθητο «άνοιγμα» της Αθήνας στη θάλασσα, που πέρασε από αρκετές περιπέτειες μέχρι να φθάσει στο σημερινό σημείο. Η ανάπλαση του Φαληρικού Ορμου είναι ένα από τα λίγα έργα που κινούνται αυτή την εποχή στην πρωτεύουσα: το Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος στον παλαιό ιππόδρομο, η μετατροπή του ΦΙΞ στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, η επέκταση του μετρό στον Πειραιά και η ανάπλαση του κέντρου με άξονα την οδό Πανεπιστημίου, τα οποία θα παραδοθούν σταδιακά από το 2014 έως 2017.
Η υπόθεση της ανάπλασης του Φαληρικού Ορμου πέρασε από... σαράντα κύματα μέχρι να φθάσει σήμερα ένα βήμα πριν από το επιθυμητό αποτέλεσμα. Από τις αποτυχημένες παρεμβάσεις της περιόδου των Ολυμπιακών Αγώνων μέχρι τα σχέδια για τη μετατροπή του σε λιμένα κρουαζιέρας, τα οποία συζητήθηκαν έντονα πριν από μερικούς μήνες αλλά δεν ευοδώθηκαν. Τελικά, τα προβλήματα ξεπεράστηκαν: σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος, το σχέδιο προεδρικού διατάγματος που θα καθορίσει τις χρήσεις γης στον Φαληρικό Ορμο υπεγράφη και απεστάλη στο Συμβούλιο της Επικρατείας για προδικαστικό έλεγχο. Παράλληλα, οι μελέτες που εκπονήθηκαν με έξοδα του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (και την επίβλεψη του ίδιου του Ρέντσο Πιάνο, που επιμελείται και τη δημιουργία του Κέντρου Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος στον παλαιό ιππόδρομο) ολοκληρώθηκαν στις αρχές του φθινοπώρου, ενώ τα τεύχη δημοπράτησης του έργου παραδόθηκαν στο τέλος του έτους. Μάλιστα, όπως είχε απαιτήσει το Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος, οι μελέτες είναι πλήρεις και καλύπτουν όλες τις πτυχές του έργου. Η Πολιτεία είχε στο παρελθόν γνωστοποιήσει ότι τα έργα της ανάπλασης θα κατασκευαστούν με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), ενώ το έργο είχε ενταχθεί για χρηματοδότηση στο ΠΕΠ Αττικής. Πλέον, το μόνο που απομένει είναι να οριστεί ποιος θα είναι ο φορέας ανάθεσης/υλοποίησης του έργου για να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός. Υπενθυμίζεται ότι με τα σχέδια, η περιοχή του Φαληρικού Ορμου θα χωριστεί σε τέσσερις ζώνες, καθεμία από τις οποίες θα συγκεντρώνει διαφορετικού χαρακτήρα χρήσεις (λ.χ. αθλητικές, πολιτιστικές). Η λεωφόρος Ποσειδώνος θα μετατοπιστεί και θα υπογειοποιηθεί ανά τμήματα, ενώ τρεις από τους δρόμους του Μοσχάτου θα επεκταθούν με τη μορφή προβλήτας στη θάλασσα.
Ο Φαληρικός Ορμος είναι ένα από τα τέσσερα μεγάλα έργα που θα αλλάξουν σταδιακά το πρόσωπο της Αθήνας μέχρι το 2017. Το... τελευταίο θα είναι η επέκταση του μετρό προς τον Πειραιά (ορίζοντας το 2017), που θα βελτιώσει τη ζωή των κατοίκων πυκνοκατοικημένων δήμων. Τα υπόλοιπα είναι έργα ανάπλασης:
-Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος
Με χορηγία του ιδρύματος κατασκευάζεται νέο κτίριο για την Εθνική Βιβλιοθήκη και την Εθνική Λυρική Σκηνή, πλαισιωμένο από ένα πάρκο 170 στρεμμάτων. Η κατασκευή έχει ξεκινήσει και ορίζοντας ολοκλήρωσης είναι το 2016.
-Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Μετά έτη καθυστερήσεων, η μετατροπή του παλαιού εργοστασίου ΦΙΞ επί της λεωφόρου Συγγρού στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης βρίσκεται πλέον σε προχωρημένο στάδιο, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2014.
-Ανάπλαση Πανεπιστημίου
Στις 27 Φεβρουαρίου θα ανακοινωθεί ο νικητής του διαγωνισμού του έργου, που χρηματοδοτείται από το Ιδρυμα Ωνάση. Θα ακολουθήσει η εξειδίκευση των μελετών και κατόπιν ο διαγωνισμός για το κατασκευαστικό κομμάτι, με στόχο τα έργα (κυρίως ελαφρές παρεμβάσεις, πλην του τραμ) να τελειώσουν το 2015.
(Πηγή kathimerini.gr)
|