ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΕΦΕΔΡΕΙΑ ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΛΛΕΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε
Η κυβέρνηση, στα πλαίσια περιορισμού του ευρύτερου δημόσιου τομέα και υπό το κράτος του πανικού εν όψει της έγκρισης της 6ης δόσης από την τρόικα, επέλεξε, για μία ακόμη φορά, την εύκολη λύση των οριζόντιων περικοπών και στο πρόσφατο εφεύρημα του καθεστώτος της εργασιακής εφεδρείας, το οποίο για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, ουσιαστικά ισοδυναμεί με απόλυση.
Με την πρόσφατη εγκύκλιο που εξέδωσε το Υπουργείο Οικονομικών, θεώρησε εκ προοιμίου και εντελώς αυθαίρετα και πρόχειρα, χωρίς να έχει προηγηθεί κανενός είδους αξιολόγηση, ότι 151 φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα, απασχολούν πλεονάζον προσωπικό κατά τουλάχιστον 10% και τους υποχρεώνει (σε πρώτη φάση) εντός 13 ημερών (μέχρι 26/9/11), να εφαρμόσουν στο πλεονάζον αυτό προσωπικό, το κοινωνικά ανάλγητο μέτρο της εργασιακής εφεδρείας-απόλυσης, οδηγώντας στην ανεργία και την απόγνωση χιλιάδες ανθρώπους. Βέβαια, για όσους φορείς συνεχίσουν να απασχολούν πάνω από 100 άτομα, θα υπάρξει και δεύτερη φάση (πιθανότατα ακόμα πιο δραστική), κατά την οποία «ανεξάρτητοι» οίκοι αξιολόγησης (οποιαδήποτε ομοιότητα με άλλους οίκους αξιολόγησης στον χώρο της οικονομίας είναι εντελώς συμπτωματική!!), θα κρίνουν με διεθνή standards (sic!!) και συνοπτικές διαδικασίες ενός μηνός, εάν υπάρχει και άλλο πλεονάζον προσωπικό, προκειμένου να τεθεί και αυτό στο καθεστώς της εργασιακής εφεδρείας-απόλυσης.
Μέσα στο ευρύτερο αυτό ζοφερό πλαίσιο εντάχθηκε και η Εγνατία οδός Α.Ε, παρά τις πρόσφατες διαβεβαιώσεις υψηλόβαθμων στελεχών του Υπουργείου Υποδομών, ότι επ΄ ουδενί λόγο δεν θα συνέβαινε κάτι τέτοιο, καθώς η εταιρεία, εκτός της λειτουργίας και συντήρησης της Εγνατίας Οδού και των Καθέτων Αξόνων της (συνολικού μήκους 1000 χλμ,) έχει αναλάβει, με πρόσφατες υπουργικές αποφάσεις, την άμεση υλοποίηση έργων ύψους τουλάχιστον 1,5 δις ευρώ για τα επόμενα χρόνια.
Ενδεικτικά, τα κυριότερα έργα που της έχουν ανατεθεί και πρέπει να υλοποιηθούν σύντομα, αφορούν :
1) Την σταδιακή υλοποίηση του στρατηγικού σχεδιασμού master-planτης Θεσσαλονίκης, στα οποία, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνεται άμεσα, η κατασκευή ανισόπεδων κόμβων αναβάθμιση της δυτικής περιφερειακής, η αναβάθμιση της υφιστάμενης εσωτερικής περιφερειακής και τμήμα της εξωτερικής περιφερειακής μέχρι το Ασβεστοχώρι.
2) Τον κάθετο άξονα Χαλάστρα-Εύζωνοι καθώς και τα τμήματα των καθέτων αξόνων Φλώρινα-Νίκη (δημοπρατήθηκε πρόσφατα) και Ιεροπηγή-Κρυσταλλοπηγή, τα οποία θα δημοπρατηθούν εντός 2 μηνών.
3) Διάφορα έργα στα νησιά του Βορείου και Νοτίου Αιγαίου.
4) Έργα οδικής ασφάλειας ανά την Ελλάδα.
5) Έργα αποκατάστασης απορριμάτων Χ.Α.Δ.Α ανά την Ελλάδα.
Ταυτόχρονα, η εταιρεία δραστηριοποιείται στα Βαλκάνια με πολύ καλές προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης, ενώ συνεχίζει να έχει υπό την εποπτεία της τα έργα παραχώρησης Μαλιακός-Κλειδί και Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε-65. Επιπροσθέτως, προβλέπεται να στελεχώσει σε σημαντικό βαθμό την υπό σύσταση εταιρεία ΚΡΗΤΗ ΥΠΟΔΟΜΕΣ Α.Ε, βάσει του ιδρυθέντος καταστατικού της παραπάνω εταιρείας.
Ως εκ τούτου, το προσωπικό των 240 ατόμων της όχι μόνο δεν πλεονάζει, αλλά θα απαιτηθεί και να ενισχυθεί, προκειμένου να επιτελέσει τους πολλαπλούς ρόλους που έχει αναλάβει. Επιπλέον απόδειξη αυτής της ανάγκης ενίσχυσης, αποτελεί το γεγονός, ότι η διοίκηση της εταιρείας, έχει ζητήσει εδώ και καιρό την πρόσληψη επιπλέον 30 ατόμων μέσω της διαδικασίας του ΑΣΕΠ. Επιπροσθέτως, το προσωπικό της εταιρείας έχει μειωθεί ήδη δραματικά, καθώς από τα 600 άτομα που απασχολούσε μέχρι το 2010 σήμερα απασχολεί περίπου 240.
Από όλα τα παραπάνω, είναι για εμάς προφανές, ότι η εφαρμογή αυτής της εγκυκλίου θα έχει ως οξύμωρο αποτέλεσμα, την αναγκαστική πρόσληψη κάποιων συμβούλων για να υλοποιηθούν τα παραπάνω έργα και δράσεις, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες προσωπικού το οποίο θα έχει προσφάτως ουσιαστικά απολυθεί!! Εκτός εάν αυτά τα έργα, τελικά δεν υλοποιηθούν, στερώντας από την ελληνική οικονομία, την κρίσιμη αυτή περίοδο, έναν πολύ σημαντικό μοχλό ανάπτυξης.
Τέλος, έχουμε να δηλώσουμε, ότι θα αντισταθούμε σθεναρά στην παραπάνω ανάλγητη κοινωνικά πολιτική της εργασιακής εφεδρείας, η οποία θα οδηγήσει χιλιάδες ανθρώπους στην ανεργία, συντονίζοντας και κορυφώνοντας τις δράσεις μας, μαζί και με όλους τους υπόλοιπους, σκληρά δοκιμαζόμενους εργαζόμενους.
Θεσσαλονίκη, 15 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2011
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
|